مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 11:072022-07-02اقتصادي

فارس من| خسارت سرمازدگی در 14 استان کِی جبران می شود؟+ فیلم


امسال سرمازدگی محصولات باغی، کشاورزان بی شماری را در 14 استان کشور متضرر کرد؛ اما خسارت های آن بالأخره چه زمانی جبران می شود؟ - خسارت بیش از 400 میلیارد تومانی؛ فقط برای یک استان! بیشترین خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات باغی در شرق استان سمنان ثبت شده است و امروز عمده گلایه ها بابت تأخیر در جبران خسارت ها نیز از باغداران همین مناطق شنیده می شود.

به گفته مسؤولان امر و بنا بر مستندات و گزارش های میدانی ارسال شده از سوی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان سمنان، حجم برآورد اولیه خسارت های سرمازدگی در این استان در سال جاری، بیش از 400 میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش سه برابری را نشان می دهد! در استان سمنان  خسارت های بسیاری هر ساله از سرمازدگی روی دست باغداران می ماند و گلایه های فراوانی از زبان باغداران شنیده می شود سرمازدگی به باغ های کشاورزی در شهرستان های میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، سمنان، سرخه و آرادان خسارت زد و باغ های زردآلو و بادام و .

در استان سمنان دچار سرمازدگی شدند.

خدابخش عرب، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان 28 فروردین ماه امسال گفته بود: میزان خسارت واردشده به باغ ها حدود پنج هزار هکتار با بیش از 50 درصد همچنین خسارت زراعی حدود 24 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| خسارت سرمازدگی در 14 استان کِی جبران می شود؟+ فیلم

فارس من| خسارت سرمازدگی در 14 استان کِی جبران می شود؟+ فیلم